Twinkle | Digital Commerce

Hoogvliet breidt thuisbezorging in kerngebied uit

2018-02-26
1000562
  • 1:18

Hoogvliet, dat eerder het bezorggebied van zijn online orders terugbracht tot zijn kernregio, zet de komende tijd extra steden op de afleverlijst.

Het gaat in eerste instantie om Hazerswoude-Rijndijk en omgeving, Gouda, Bodegraven, Boskoop, Waddinxveen en Reeuwijk: een aanvulling op de regio Den Haag en Alphen aan den Rijn, die Hoogvliet tot zijn marktgebied rekent.

Inwoners ervan kunnen hun online bestelde boodschappen zes dagen per week in verschillende tijdvakken laten afleveren; het online assortiment omvat ruim 10.000 producten. Anderhalf jaar geleden lanceerde Hoogvliet een eigen bestelapp.

Strategie

De supermarkt, die eind 2016 nog een vierde plaats deelde met Picnic op een ranglijst supermarkten waar het vaakst online besteld wordt, richt zich in toenemende mate op online verkoop. 'E-commerce heeft een belangrijke plaats binnen de strategie van Hoogvliet. De consument moet altijd bij Hoogvliet terecht kunnen, welke manier van boodschappen doen haar ook aanspreekt. De klant kan boodschappen doen zoals zij dat wenst: in de supermarkt, online bestellen en afhalen in de winkel of laten thuisbezorgen.'

Bij de uitbreiding van zijn bezorggebied kruist het pad van de supermarkt onder meer dat van Picnic, dat in dezelfde regio klanten aan het rekruteren is.

Uitproberen

Samen met PostNL startte Hoogvliet ook in Amsterdam een pilot op bezorggebied. Die pakte echter niet uit zoals gewenst, waarna de super de stekker uit de test trok. Ook het hybride winkelconcept, waarbij klanten hun winkelwagen online konden samenstellen en in de winkel aanvullen met verswaren, kwam vroegtijdig ten einde.