Walmart stapt in de markt voor maaltijdboxen. De retailer biedt in zijn webshop dertig recepten aan onder de merken Takeout Kit and Home Chef.
Walmart voerde de afgelopen tijd gesprekken met diverse maaltijdboxaanbieders om hun product via zijn website te verkopen, waarover de retailer commissie verdient. De potentie van de maaltijdbox-markt in de Verenigde Staten wordt geschat op zo'n 2 miljard dollar; met de toevoeging van de categorie aan zijn webwinkel doet Walmart ervaring op met de verkoop ervan. Fulfilment is tot nu toe uitbesteed aan een externe partner. Een aantal categorieën is al uitverkocht.
Concurrentie
In de Verenigde Staten zijn inmiddels diverse maaltijdboxaanbieders actief. Naast HelloFresh, dat er het grootste deel van zijn omzet verdient, heeft ook Amazon ambities op dat vlak en sloeg daartoe de handen ineen met Marley Spoon. Concurrent Blue Apron beleefde daardoor een ongelukkige beursgang.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Walmart stapt in maaltijdboxen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.