Twinkle | Digital Commerce

Week na lancering: 5.000 consumenten op c2c-platform Kijkshop

2017-11-07
1000561
  • [nieuws]
  • 1:24

Een week na de lancering van Kijkshops c2c-platform Kijk Bij Mij hebben 5.000 consumenten de app gedownload en geïnstalleerd. ‘In dat tempo gaan we onze doelstelling van 100.000 aangesloten klanten eind van het jaar halen’, aldus de retailketen. Dat komt neer op zo’n 10.000 adviseurs.

‘In minder dan zeven dagen 5.000 downloads, dat is een cijfer waar we trots op zijn. Een indrukwekkende prestatie, zeker  voor de Nederlandse markt’, vertelt woordvoerder Ben Steenstra tegen Twinkle. ‘Dat aantal hebben we bereikt zonder traffic vanuit de winkel te converteren. Als we daarmee beginnen, en vooral als we campagnes inrichten op downloads, gaat het nog veel harder. Dat hebben we nu niet tot nog minimaal gedaan; juist daarom zijn de resultaten tot nu toe voor ons meer dan naar tevredenheid.’

Aantal adviserende consumenten

Kijkshop zegt erop te mikken dat zo’n tien procent van het aantal consumenten dat is aangesloten op het platform, verkoopadviseur wordt. Op dit moment zijn dat er 458; dat is inderdaad één verkoper voor tien downloads. Bij de bekendmaking van de plannen voor Tone, het onderliggende platform met Kijkshop als geestelijk vader, sprak Kijkshop nog over 100.000 adviserende consumenten; met een doelstelling van 100.000 aangesloten consumenten zou het aantal actieve verkoopadviseurs eind dit jaar op 10.000 liggen.

Bèta-testing

Het platform is nog in volle ontwikkeling, aldus Steenstra: ‘We hanteren een deploy-or-die-strategie en bevinden ons feitelijk nog in een live bèta-testfase. In de afgelopen week hebben we bijvoorbeeld een dag gewerkt aan de belfunctie en die aangepast op basis van feedback van klanten.’

Lees ook: 'De grote plannen van Tone' (16-06-'17)