Zalando boort met beautyproducten een nieuwe markt aan op zijn platform. Vanaf de lente kunnen allereerst Duitse klanten hun kledingorders aanvullen met beautyproducten. Ook komt er een aparte fysieke winkel in Berlijn.
Zalando duikt vol in zijn nieuwe productcategorie. Het bedrijf meldt in een persbericht dat het platform wordt aangevuld met het gehele beautyspectrum: cosmetica, huid- en haarartikelen, parfum, accessoires en tools. De artikelen variëren, net als in het modesegment, in prijscategorie.
Hele look kopen
'De gedachte is dat klanten een hele look kopen', vertelt een woordvoerster van Zalando aan Twinkle. 'Dus als je een outfit hebt gekocht, dat je dan aanbevelingen krijgt van nagellak of lippenstift die er goed bij passen.'
Beauty Concept Store
De uitbreiding op de website gaat gepaard met de opening van een Beauty Concept Store in Berlijn, waar Zalando onder andere beautyevents wil organiseren en waar experts aanwezig zijn voor klantadvies. De winkel is een testomgeving om de beautyklant beter te leren kennen, zo meldt de nummer 4 van de Twinkle100.
Geduchte concurrent
De beautyproducten verschijnen als eerste voor Duitse klanten, daarna volgt een expansie naar de andere markten waarin Zalando aanwezig is. De Nederlandse markt krijgt er dan een flinke speler bij in dit segment, waar bol.com in 2012 met Mooi Gezond de branche opschudde. Vooral Zalando’s combinatie met het gratis verzenden en retourneren van kleding maakt het bedrijf een geduchte concurrent.
Resultaten
Zalando boekte in de eerste negen maanden van het jaar een omzet tussen de 3,15 en 3,16 miljard euro. De groei kwam tussen de 23,5 en 24,1 procent uit, zo staat in een voorlopig rapport. De winst (EBIT) lag tussen de 3,1 tot 3,4 procent van de omzet in de periode.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando stapt in beautymarkt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.