Twinkle | Digital Commerce

Bol.com in lippenstift, parfum en condooms

2017-05-27
208150
  • [nieuws]
  • 1:05

Bol.com heeft zijn assortiment uitgebreid met drogisterijartikelen. De online retailer biedt voortaan onder meer een alternatief voor Etos, net als Bol.com onderdeel van Ahold. Bol.com breidde eerder dit jaar al uit met de aanverwante categorie babyproducten.

Onder de nieuwe hoofdcategorie Mooi & Gezond vallen de subcategorieën Make-up & Geuren, Persoonlijke Verzorging en Gezondheid. Daarbuiten zijn onder de noemer ‘intimiteit’ onder andere condooms en seksspeeltjes te koop op Bol.com.

Kruidvat, Drogisterij.net en Wehkamp.nl
Met het assortiment van ruim vijftienduizend drogisterijartikelen gaat Bol.com behalve met Etos de concurrentie aan met onder meer Kruidvat, Drogisterij.net en Wehkamp.nl, dat al langer een afdeling Mooi & Gezond heeft. De jonge pure player Truus.nl ging eerder deze maand kopje onder.

Bomvol winkels
Sinds het voorjaar van 2011, toen Bol.com startte met de verkoop van huishoudelijke apparaten, hanteert de nummer 2 van de Twinkle100 de pay-off: ‘Bomvol winkels, bomvol voordeel’. Na die tijd werden onder andere al een babywinkel en een 'winkel' voor Koken & Tafelen geopend.

100 miljoen
In het afgelopen kwartaal boekte Bol.com een omzet van circa 100 miljoen euro, bleek vorige week uit cijfers van de nieuwe eigenaar Ahold. Het leverde het retailconcern 2,4 procent extra omzetgroei op.