Twinkle | Digital Commerce

‘Ruim helft consumenten bezoekt bol.com’

2017-10-19
1000562
  • [nieuws]
  • 0:55

Ruim de helft van de online surfende consumenten bezocht bol.com minstens één keer in de maand september. Daarmee is het bedrijf de hoogst genoteerde retailer in de ranking van onderzoeksbureau GfK.

De lijst wordt aangevoerd door Google, met een maandbereik van 90,9 procent onder consumenten boven de dertien jaar. Bol.com bezet de negende plaats met 56,6 procent en blijft op flinke afstand van de volgende verkoper, ANWB (plek 27 met 29,1 procent).

Marktplaatsen

Tel je de marktplaatsen mee, dan neemt Marktplaats.nl één plek boven (pdf) bol.com in met 56,8 procent. AliExpress, een b2c-website van het Chinese Alibaba, werd in september door 29,3 procent van de consumenten bezocht.

Bezoek AliExpress verdubbeld

Volgens GfK is het bereik van AliExpress, vergeleken met september 2015, meer dan verdubbeld. ‘Met name het gebruik van de AliExpress app is gestegen; in september 2017 is meer dan 70 procent van alle bezoeken aan het merk afkomstig via de app’, schrijft het bureau. ‘In vergelijking met andere online shopping merken heeft AliExpress haar hoogste bereik onder middelbaar opgeleiden, waar bol.com, Coolblue, wehkamp en Amazon juist relatief meer hoger opgeleiden bereiken.'