Twinkle | Digital Commerce

Bidfood en Albert Heijn bieden online ‘totaalpakket’ voor zorg

2017-09-15
1100618
  • [nieuws]
  • 1:08

Bidfood en Albert Heijn slaan de handen ineen om de klein- en grootschalige zorgmarkt te bedienen. De focus ligt daarbij op e-commerce. ‘Samen kunnen we een totaalpakket voor de zorg bieden en zorgklanten helpen bij het vervullen van diversiteit van de online inkoopbehoefte’, aldus een woordvoerster aan Twinkle.

Bidfood is gespecialiseerd in grootverbruik, zoals het leveren aan professionele zorgkeukens, en Albert Heijn in retail, wat concreet betekent dat het bedrijf bijvoorbeeld producten levert aan woongroepen. Samen kunnen de bedrijven volgens Bidfood de verschillende behoeftes vanuit de zorgmarkt beter invullen en geven zij klanten advies in online inkopen.

Aanbod online

Hoe ziet die samenwerking er dan voor de online kopende zorgklant uit? ‘Een deel van onze artikelen is bijvoorbeeld via de webwinkel van Albert Heijn te bestellen’, vertelt de woordvoerster. ‘Andersom is dit niet mogelijk. In eerste instantie kun je bij zowel Albert Heijn als Bidfood je zorgproducten inkopen.’

Jumbo

Albert Heijn is al drie jaar actief in de zorgmarkt. Het bedrijf levert versbereide kant-en-klaarmaaltijden voor onder andere woongroepen, verpleeghuizen en kinderdagverblijven. Daarin is de nummer 6 van de Twinkle100 niet de enige. Concurrent Jumbo ontwikkelt sinds deze zomer een op de zorg gericht online assortiment. De medische producten en professionele schoonmaakartikelen kunnen door medewerkers van zeshonderd zorginstellingen worden besteld. De supermarktketen leverde zijn algemene boodschappen al bij honderd zorgbedrijven in Nederland.