Twinkle | Digital Commerce

Vijf pure players in prijzenregen

2017-11-08
1348758
  • 1:21

Albelli, bol.com (2 stuks), Farmaline, fonQ en 123inkt.nl hebben gisteren een ‘Webshop Award Nederland 2017-2018’ gewonnen. Vijftien van deze publieksprijzen werden uitgereikt aan bedrijven die primair offline verkopen. Hema ging met de award voor het beste online warenhuis naar huis.

Onder de vlag van ‘ABN Amro Retailer of the Year’ werden gisteren naast een paar vakprijzen publieksprijzen uitgereikt aan retailers in 29 categorieën. Dat gebeurde in het nieuwe Circl (foto), naast het hoofdkantoor van de sponsorende bank aan de Amsterdamse Zuidas.

In de meeste categorieën (21) waren er twee publieksprijzen: één voor de beste fysieke retailer (‘Beste Winkelketen’) en één voor de beste online retailer (‘Webshop Awards’). In veel gevallen kwamen de offline en de bijbehorende online prijs in dezelfde handen terecht: in die van Beter Bed, Bever, Hunkemöller, ICI Paris XL, Lucardi, Pearle en Tele2. Shoeby ging er zelfs in twee verschillende categorieën met beide prijzen vandoor.

Hieronder staan alle online categoriewinnaars op een rij, op alfabetische volgorde van de categorie:



Baby & Kind
Shoeby

Bouwmarkten
Formido

Cadeau
Albelli

Damesmode
Shoeby

Drogisterij
Farmaline

Elektronica
Kamera Express

Herenmode
Only For Men

Kantoorartikelen
123inkt.nl

Leeswaren
bol.com

Lingerie & Ondermode
Hunkemöller

Mode accessoires
Lucardi

Muziek, Films & Games
bol.com

Optiek
Pearle Opticiens
 
Outdoor
Bever

Parfumerie
ICI Paris XL

Schoenen
Van Haren

Slapen
Beter Bed

Supermarkten
Albert Heijn

Telecom
Tele2

Warenhuis
Hema

Wonen
fonQ




























































Een overzicht van alle categoriewinnaars vind je hier.

Op een gala wordt eind oktober bekend welke retailers er met de overall prijzen vandoor gaan. De afgelopen drie jaar werd Action, dat niet online verkoopt, uitgeroepen tot ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’.

Lees ook: Hema maakt er meer van (Twinkle 6-2017)