Albelli, bol.com (2 stuks), Farmaline, fonQ en 123inkt.nl hebben gisteren een ‘Webshop Award Nederland 2017-2018’ gewonnen. Vijftien van deze publieksprijzen werden uitgereikt aan bedrijven die primair offline verkopen. Hema ging met de award voor het beste online warenhuis naar huis.
Onder de vlag van ‘ABN Amro Retailer of the Year’ werden gisteren naast een paar vakprijzen publieksprijzen uitgereikt aan retailers in 29 categorieën. Dat gebeurde in het nieuwe Circl (foto), naast het hoofdkantoor van de sponsorende bank aan de Amsterdamse Zuidas.
In de meeste categorieën (21) waren er twee publieksprijzen: één voor de beste fysieke retailer (‘Beste Winkelketen’) en één voor de beste online retailer (‘Webshop Awards’). In veel gevallen kwamen de offline en de bijbehorende online prijs in dezelfde handen terecht: in die van Beter Bed, Bever, Hunkemöller, ICI Paris XL, Lucardi, Pearle en Tele2. Shoeby ging er zelfs in twee verschillende categorieën met beide prijzen vandoor.
Hieronder staan alle online categoriewinnaars op een rij, op alfabetische volgorde van de categorie:
Baby & Kind
Shoeby
Bouwmarkten
Formido
Cadeau
Albelli
Damesmode
Shoeby
Drogisterij
Farmaline
Elektronica
Kamera Express
Herenmode
Only For Men
Kantoorartikelen
123inkt.nl
Leeswaren
bol.com
Lingerie & Ondermode
Hunkemöller
Mode accessoires
Lucardi
Muziek, Films & Games
bol.com
Optiek
Pearle Opticiens
Outdoor
Bever
Parfumerie
ICI Paris XL
Schoenen
Van Haren
Slapen
Beter Bed
Supermarkten
Albert Heijn
Telecom
Tele2
Warenhuis
Hema
Wonen
fonQ
Een overzicht van alle categoriewinnaars vind je hier.
Op een gala wordt eind oktober bekend welke retailers er met de overall prijzen vandoor gaan. De afgelopen drie jaar werd Action, dat niet online verkoopt, uitgeroepen tot ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’.
Lees ook: Hema maakt er meer van (Twinkle 6-2017)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vijf pure players in prijzenregen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.