Twinkle | Digital Commerce

Online speelgoedbranche groeit 63 procent in tweede kwartaal

2017-08-09
24361370
  • [nieuws]
  • 1:10

Nederlanders besteedden het afgelopen kwartaal 63 procent meer aan speelgoed in webwinkels dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de preview op de Thuiswinkel Markt Monitor, die deze maand verschijnt.

Daarmee ligt de online speelgoedbranche in de afgelopen drie maanden verreweg aan kop in vergelijking met andere sectoren; Health & Beauty, dat in het eerste kwartaal van 2017 met een groei van 52 procent tot sterkste stijger werd benoemd, legt het af met 30 procent groei in het meest recente tijdvak. Daarop volgt de Home & Garden-branche, waarvoor Thuiswinkel.org, GfK en PostNL een groei van 24 procent rapporteren.

Sport & Recreatie verliest

Flinke verliezer in het tweede kwartaal blijkt de categorie Sport- en Recreatie: daar gaven consumenten zeven procent minder uit dan in dezelfde periode in 2016. Een opvallende daling, gezien de meter in de eerste drie maanden van dit jaar nog op 29 procent groei stond.

Gekrompen groeiers

De branches Schoenen & Personal Lifestyle (van 24 naar 18 procent), Consumentenelektronica (van 19 naar 8 procent) en IT (van 11 naar 2 procent) groeiden procentueel ten opzichte van 2016, maar leverden aardig wat procentpunten van hun toename in gezien hun scores in het eerste kwartaal.