Twinkle | Digital Commerce

Febo-kledinglijn binnen één dag online uitverkocht

2017-08-25
980550
  • [nieuws]
  • 1:28

De kledinglijn die fastfoodketen Febo als eenmalige actie verkoopt in een speciaal daarvoor opgezette webshop, vindt gretig aftrek bij het Nederlandse publiek. De shirts, shorts en slippers zijn binnen een dag zo goed als uitverkocht.

De Febo-webshop opende gisteren om 17.00, waarna de artikelen als warme broodjes over de toonbank gingen. Ook in de fysieke filialen van de fastfoodketen vlogen ze de deur uit. 'We verwachten de kledinglijn deze ochtend compleet uitverkocht te hebben', aldus een woordvoerder. 'Het is een enorme hit. Na een uur kregen we uit allerlei hoeken van het land belletjes van franchisenemers dat de voorraad er bijna doorheen was.'

De kledinglijn bestaat uit twee shirts ('Met geïntegreerd warmhoud-compartiment en handige afveegzone aan de voorzijde'), een short en een paar slippers. Voor 4,95 euro bezorgt het bedrijf de bestellingen, die met iDeal betaald kunnen worden, thuis.

Collector's item

Of er een vervolg komt, is nog onbekend, maar dat sluit het bedrijf zeker niet uit. 'Het idee was eenmalig, maar gezien de reacties gaan we heel gauw om tafel', aldus Febo. De artikelen zijn inmiddels een heus collector's item: 'Gistermiddag ontdekten we dat al minimaal drie adverteerders op Marktplaats de slippers voor zo'n honderd euro aanboden.' Voor wie heeft misgegrepen, zet Febo dan ook waarschijnlijk een nieuwe actie op touw. Ook Lidl ziet brood in een eigen kledinglijn, die binnenkort gelanceerd wordt.

E-commerce

Het online verkopen is een tak van sport waar Febo eerder aan proefde. Na een start bij Thuisbezorgd.nl in 2011 zette de fastfoodketen vorig jaar eigen bezorgkeukens op in Amsterdam en kondigde daarbij aan zijn snacks in de hele hoofdstad te willen bezorgen.