Starbucks doet de deuren van zijn Amerikaanse webshop per 1 oktober op slot. In plaats daarvan wil het koffiemerk meer samenwerkingen aangaan met ‘online bedrijven’. De koffie en mokken van Starbucks liggen bijvoorbeeld al bij Amazon in de digitale schappen.
De webshop van Starbucks staat nu nog vol met producten als koffie, thee, siroop, glazen, mokken en koffiezetapparaten. Deze artikelen zijn nu in de uitverkoop; consumenten krijgen tot 50 procent korting op de items.
Versimpelen
Starbucks vertelt aan Businessinsider dat het zijn winkelbeleving zo goed mogelijk wil koppelen aan zijn activiteiten online en op mobiel. Om die reden versimpelt het bedrijf ‘our current efforts’, wat in de praktijk in elk geval betekent dat het de webshop sluit.
Koffie via Alexa
Starbucks staat vaak vooraan bij nieuwe technologieën van externe bedrijven. Zo kunnen Amerikanen inmiddels hun koffie via Amazon’s Echo bestellen en is het binnenkort ook een optie om een order plaatsen vanuit een Ford.
Mobile only winkel
In thuisstad Seattle test Starbucks momenteel twee vestigingen waarin alleen met de mobiele telefoon kan worden besteld en afgehaald. Inmiddels wordt 30 procent van de Starbucks-bestellingen in de Verenigde Staten op mobiel geplaatst.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Starbucks sluit webwinkel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.