Twinkle | Digital Commerce

PostNL laat shopper eerste bezorgpoging bepalen

2017-07-12
1337751
  • 1:05

PostNL zet de online shopper meer aan het roer in het bepalen van het eerste bezorgmoment van pakketjes. Zij kunnen direct na het bestellen de locatie en het tijdvak waar de order geleverd moet worden wijzigen.

‘Voortaan kiest u vóórdat de bezorger langskomt zelf uw gewenste bezorgtijd of PostNL-locatie om uw pakket af te halen. Er hoeft dus níet meer eerst een bezorgpoging plaats te vinden. Het kan nog niet direct in heel Nederland, we breiden het stap voor stap uit’, laat het bedrijf weten in een update van de mobiele app.

Geen dichte deur

Het wijzigen van de gegevens kan zodra het pakket in het sorteercentrum van PostNL is. ‘Dit kan tot uiterlijk zes uur ’s morgens op de dag van bezorging’, aldus de bezorger. Het leveren van de orders wordt dus ook ietwat duurzamer, omdat de koerier minder vaak nog eens terug moet komen op hetzelfde adres.

Stimuleren van online markt

‘We merken dat ontvangers het fijn vinden om meer regie te hebben over het moment of de plaats waar zij hun pakket willen ontvangen’, laat Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten en Logistiek, optekenen in een persbericht. ‘Met de dienst “Bezorging wijzigen” bieden we deze mogelijkheid. Dit is weer een stap in de richting van onze ontwikkeling in het flexibeler maken van onze bezorgopties, waarmee we de markt van online winkelen stimuleren.’

Lees ook:
PostNL monteert nu ook bestelde meubels thuis  (22-6-2017)