Twinkle | Digital Commerce

Veel klachten over kortingssites bij Consumentenbond

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:51

De Consumentenbond heeft binnen korte tijd meer dan 2000 klachten binnengekregen over websites die consumenten telefonisch benaderen en strikken voor een 'vrijblijvende kennismaking' met een abonnement.

Wanneer consumenten ingaan op zo'n kennismaking, moeten ze ook binnen de proeftijd het 'vrijblijvende' abonnement stopzetten. Doen ze dit na de proeftijd, dan presenteert het bedrijf een rekening van ongeveer honderd euro.

Niet betalen
De Consumentenbond waarschuwt gedupeerden niet te betalen, omdat een telefonische dienst zonder handtekening niet rechtsgeldig is. De bedrijven beweren volgens de Consumentenbond dat eenmalige diensten wél zonder handtekening in rekening gebracht mogen worden; dit blijkt onwaar te zijn. Consumenten klagen over agressieve incassotechnieken die door de sites gehanteerd worden.

Kortingssites
De volgende sites worden door de Consumentenbond aangewezen als boosdoener: De Beste Korting, WeekendjeGenieten, Crowncard, Kortingscenter, Big Mundo, Megapot, Reisvoordeelvoucher, Nr1cashback/voordeelsite, Happy Numbers/Play Simple, Cadeaucashback-shopping, New match/chance, Fictory/Takerz, Lucky millions, HomeatHoliday, Voordeelinkoop, Spotreis, City Consultant en Voordeligwinkelen.