Zalando’s merkenbouwer zLabels komt op eigen benen te staan. Het bedrijf is sinds 2010 verantwoordelijk voor een waaier aan nieuwe merken die verkocht worden op Zalando. Nu komen deze labels ook beschikbaar voor concurrentplatforms.
ZLabels heeft momenteel zeventien merken in het bestand. Voorbeelden daarvan zijn Mint & Berry, Anna Field, Even & Odd en Kiomi. Deze merken verkoopt zLabels binnenkort ook aan concurrenten van zijn moeder Zalando.
Asos, Amazon en Alibaba
Een aantal schoenlabels is bijvoorbeeld straks ook te koop via het Britse modeplatform Asos. Daarnaast staan Amazon en Tmall (Alibaba) op het wensenlijstje van zLabels, schrijft het Duitse TextilWirtschaft.
Merkaandeel in omzet
De eigen merken onder zLabels representeren nu 10 tot 15 procent van Zalando’s totale omzet. Dat komt neer op zo’n 300 tot 400 miljoen euro. De kledingstukken en schoenen worden vanuit een apart magazijn in Peine (Duitsland) verzonden. Zalando verwacht dit jaar een groei door te maken tussen de 20 en 25 procent, het aandeel van eigen merken hierin is niet bekend.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando’s eigen merken straks ook bij concurrent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.