Jumbo haalde het afgelopen halfjaar 1,5 procent van zijn omzet uit e-commerce. Dat is 53,82 miljoen euro. De afgelopen periode opende de supermarktketen honderd nieuwe Pick Up Points en breidde het bedrijf zijn locaties voor thuisbezorging uit.
Jumbo startte in november 2014 met de online verkoop via Jumbo.com. Sindsdien heeft het bedrijf niets losgelaten over welk aandeel zijn e-commerce activiteiten hebben in de overall omzet. Nu blijkt dit 1,5 procent te zijn in de halfjaaromzet van 3,588 miljard euro, aldus een woordvoerster tegen Twinkle. De totale consumentenomzet steeg met 13,4 procent.
Behaalde doelen
In januari kondigde Jumbo aan dat het bedrijf dit jaar 100 miljoen euro in zijn online activiteiten en de vernieuwing van zijn winkels steekt. Landelijk thuisbezorgen en het openen van honderd nieuwe Pick Up Points stonden op het wensenlijstje. Dit laatste is inmiddels al voltooid; de teller staat nu op 266 afhaallocaties.
Geautomatiseerd dc
Ook onderzoekt Jumbo de mogelijkheden voor de bouw van een geautomatiseerd distributiecentrum. Vragend naar de ruimte voor online voorraad in dit nieuwe magazijn vertelt de woordvoerster: ‘In eerste instantie wordt gekeken naar een geautomatiseerd dc ten behoeve van de bevoorrading van onze Jumbo winkels. Mogelijk dat er op termijn online aan wordt toegevoegd. Het is nog te vroeg om daar nu uitspraken over te doen.’ Nog dit jaar wordt de knoop doorgehakt over de realisatie van het nieuwe magazijn.
Ok, rekensommetje. 15% van 3588 miljoen (3,588 miljard) is 583 miljoen, 1,5 procent is 58 miljoen en 1,5 promille is 5,8 miljoen.
Ik mag hopen dat die 1,5% klopt en het om 53 miljoen gaat, anders is het resultaat na bijna twee jaar wel heel mager.
@Michael: blijkbaar is de rekenmachine op mijn iPhone niet in orde, want het is inderdaad 53 miljoen. De tekst is aangepast.