Jaarlijks publiceert supermarkt Jumbo bij de bekendmaking van de financiële resultaten een duidelijk overzicht van de veranderingen in het afgelopen jaar. Vooral op online gebied nemen de aantallen daar toe, maar dit jaar viel voor het eerst een afname op: die van het aantal Pick Up Points.
De supermarkt begon in 2014 – toen het net startte met e-commerce – met de uitrol van Pick Up Points. In de jaren erop werd het aantal afhaalpunten uitgebreid en werden er ook meer soorten geïntroduceerd. Omdat het e-commercemodel jarenlang bestond uit levering vanuit de filialen, was het een toegevoegde waarde voor klanten om hun online boodschappen in het filiaal, en zelfs bij stand alone Pick Up Points af te halen.
Maar tijden veranderen. Jumbo heeft nog wel 358 van deze Pick Up Points, maar dit aantal is het afgelopen jaar met 30 afgenomen. Dat komt doordat e-commerce een belangrijker onderdeel is geworden voor Jumbo en het bedrijf de afgelopen jaren een eigen e-commercemodel optuigde met meerdere bezorghubs. ‘Hiermee is de logistieke keten voor online bestellingen een stuk efficiënter ingericht in vergelijking met de tijd dat online bestelde boodschappen werden bezorgd door de winkels, of daar konden worden opgehaald via de Pick Up Points bij de winkel of op centrale locaties’, laat een woordvoerder desgevraagd weten. 'Om die reden neemt het aantal Pick Up Points af.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Jumbo: minder Pick Up Points door efficiëntere bezorging
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.