Albert Heijn en Hunkemöller behoren tot de vijftig best presterende Europese retailers op het gebied van mobile en cross channel. Bol.com wordt gewaardeerd vanwege zijn 'zeer goede zoekfunctie', waarin kan worden gezocht op prijs of product.
Dat blijkt uit de IREU Top500, een onderzoek waarin de Britse vaktitel Internet Retailing retailers uit heel Europa op hun performance beoordeelt. De spelers zijn gekeurd op zes performance dimensies: strategy & innovation, the customer, operations & logistics, merchandising, brand engagement en mobile & cross channel.
Elite
Apple, Bon Prix, Next, Decathlon, H&M en Zara behoren volgens Internet Retailing tot de elite, omdat zij het beste scoren op alle dimensies. De eerste Nederlandse retailers zijn te vinden in de top 100: Albert Heijn, Bol.com, Hunkemöller en C&A.
Snel in bezorging
Het blijkt dat ons land van alle onderzochte Europese landen de op één na snelste bezorging heeft van online bestelde artikelen. Met 4,1 dagen moeten we alleen Duitsland (4 dagen) voor ons laten. Ook is de laadtijd van webpagina’s in Nederland erg snel. Alleen in Noorwegen en Denemarken zijn de sites sneller geladen dan in ons land.
U kunt hier (pdf) terugvinden welke retailers het beste scoren per dimensie.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Albert Heijn en Hunkemöller goed in cross channel retail’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.