Mart Visser heeft de deuren van V&D voorgoed achter zich dicht getrokken en lanceert in maart een eigen webwinkel voor zijn kledinglijn. ‘Je weet hoe hard ik heb gewerkt als je de wallen onder mijn ogen ziet. Het enige wat ik denk is: here we go’.
Mart Visser was als merk vijf jaar aanwezig in de warenhuizen van V&D en in de webwinkel van het bedrijf. In juli zou zijn contract met V&D aflopen, maar dankzij het faillissement besloot Visser de touwtjes maar direct in eigen hand te nemen.
Volledig online
‘Binnen twee weken na het faillissement heb ik een heel bedrijf zelf uit de grond gestampt’, zegt Visser tegen het Parool. ‘Ik financier het helemaal zelf. Ik heb verschillende goede ontwerpen afgeleverd bij bevriende productiekanalen en een sterk team gevormd. Wie kan zijn eigen merk beter in de markt zetten dan ik zelf?’ Het bedrijf wordt volledig online, omdat Visser daar de meeste groei ziet.
Andere naam voor V&D
Bij V&D behaalde Visser niet de gewenste resultaten, laat hij weten. ‘In vier jaar tijd zijn er drie nieuwe partijen geweest binnen V&D, dat maakte het uitwerken van mijn merk erg lastig. Ik denk dat het faillissement een nieuwe kans is voor V&D, maar ik zou het bedrijf wel onder een andere naam voortzetten’.
Dit zag ik persoonlijk al aankomen. Mart Visser is ongelofelijk goed in wat hij doet. Of het een goed idee is dat hij alles zelf financiert is maar de vraag, maar ik verwacht er veel positieve dingen van.
Klinkt veelbelovend, en begrijpelijke keuze van Mart Visser.