Twinkle | Digital Commerce

Diamantjuwelier Baunat krijgt 3,3 miljoen groeigeld

2017-11-08
180101
  • 0:57

De Belgische online diamantjuwelier Baunat heeft 3,3 miljoen euro groeigeld ontvangen van investeerders en eigen personeel. Daarmee wil het bedrijf nieuwe fysieke showrooms openen en het merk versterken.

Het bedrijf exporteert naar eigen zeggen 85 procent van zijn juwelen naar het buitenland. Baunat verstuurt naar 45 landen en heeft West-Europa en China als zijn belangrijkste afzetmarkten. Met het groeigeld moet het merk Baunat beter op de kaart komen te staan, om uiteindelijk ‘de referentie te worden op de internationale online diamantjuwelenmarkt’, meldt het bedrijf in een persbericht.

Showrooms
Baunat boekt momenteel zo’n 60 procent van zijn omzet online via Baunat.com. Het overige deel wordt gerealiseerd in de showrooms in Antwerpen, Parijs, Geneve, Bombay en Hong Kong. Volgend jaar wil de diamantboer nieuwe winkels openen in Duitsland en China, gevolgd door Tokio en New York in 2017/2018.

Supermarktmodel
Het Belgische bedrijf heeft wereldwijd veel digitale concurrenten, waaronder Siebel Juweliers en 123gold.nl in Nederland. Baunat zegt zich door de verkoop van één merk hiervan te onderscheiden: ‘andere online juweliers opteren voor een generiek supermarktmodel.’