Twinkle | Digital Commerce

SuitSupply breidt Pick Up Today uit met vier steden

2017-05-27
180101
  • 1:39

SuitSupply heeft zijn test rond het same day afhalen van online orders uitgebreid naar Tilburg, Breda, Rotterdam en Den Haag. ‘We hebben de dienst de afgelopen periode getweakt en zijn benieuwd naar het gebruik in de maanden voor de feestdagen’, zegt marketingdirecteur Martijn van der Zee.

SuitSupply startte afgelopen zomer met een eerste test van Pick Up Today. ‘We hebben het omnichannel aangepakt’, vertelt Van der Zee aan Twinkle. ‘Dat betekent dat klanten zowel in de webwinkel als in de in-store app kunnen kiezen voor de service. In de eerste proef in Amsterdam, Hoofddorp, Zaltbommel en Utrecht hebben we de potentie van dezelfde dag afhalen bekeken met een cut off tijd van 13:00 uur. Het bleek dat veel klanten vlak vóór dit tijdstip een bestelling plaatsten.’

Twee uur de tijd
Om die reden verplaatste de retailer de cut off tijd naar 14:00 uur. Van der Zee: ‘We zagen direct het aantal orders met Pick Up Today toenemen. We kunnen bestellingen om 18:00 uur in de winkel krijgen, dus dan hebben klanten nog twee uur de tijd om hun order af te halen.’

Momentgedreven service
Over de eerste resultaten van Pick Up Today kan Van der Zee niet zoveel zeggen. ‘Het is een momentgedreven service’, vertelt hij. ‘Er is geen peil op te trekken eigenlijk. De komende tijd kijken we hoe de dienst zich verder ontwikkelt, omdat we denken dat klanten nog moeten wennen. Wij zijn er zeker van dat het van toegevoegde waarde is voor onze service. In een later stadium willen we het ook introduceren in onze twee winkels in New York. In die markt is dezelfde dag afhalen meer mature.’

Omnichannel Award
SuitSupply won begin dit jaar een European E-commerce Award. Het Nederlandse bedrijf ging vanuit Barcelona naar huis met de Omnichannel Award. ‘De service die we in de winkels verlenen proberen we ook online mee te geven. Dat is het uitgangspunt’, zei Van der Zee destijds naar aanleiding van de winst.