Twinkle | Digital Commerce

KLM opent webwinkel op Alibaba’s Alitrip

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:52

KLM opent in december een eigen webwinkel binnen Alibaba’s Alitrip. In deze shop kunnen Chinese consumenten direct hun vliegtickets kopen bij de luchtvaartmaatschappij.

‘Naar verwachting neemt de online verkoop in China aanzienlijk toe en groeit hierdoor de bekendheid van het merk KLM onder Alibaba’s indrukwekkende klantenbestand’, schrijft de lijstaanvoerder van de Travel 30 (onderdeel van de Twinkle100) in een persbericht. ‘China is één van KLM’s vijf grootste markten.’

Alitrip
Het bedrijf ondertekende gisteren een overeenkomst voor de samenwerking met Alibaba. Een jaar geleden lanceerde de Chinese retailgigant het eigen reisplatform onder de naam Alitrip. Volgens KLM is het Nederlandse vliegbedrijf de eerste niet-Aziatische luchtvaartmaatschappij die zijn tickets op Alitrip gaat verkopen.

Nederlanders in China
Het nieuws van KLM komt in een week waarin Spar-supermarktketen Attent een eigen Chinese webwinkel opende op Tmall. Het bedrijf is na Albert Heijn het tweede Nederlandse supermarktbedrijf dat zijn deuren voor Chinezen opent. Eerder maakte onder andere woonshop Flinders de gang naar China.