Twinkle | Digital Commerce

‘Ruim helft Chinese webshoppers koopt komend jaar cross-border’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

52 procent van de Chinese online shoppers zegt de komende twaalf maanden voor het eerst een aankoop in het buitenland te doen óf meer aankopen in internationale webwinkels te doen. Shops uit de Verenigde Staten zijn favoriet.

Dat staat in het onderzoek Get to Know Your Chinese Cross-Border Buyers (pdf) van PayPal. Het betaalbedrijf benadrukt daarmee de potentie voor buitenlandse webwinkeliers.

Populaire markten
De VS staat bovenaan de winkellijst van Chinezen; 14 procent van de online shoppers in het land winkelde in de afgelopen twaalf maanden in shops uit Amerika. De VS wordt gevolgd door Hongkong (9 procent), Groot-Brittannië (6 procent) en Japan (6 procent). Nederland wordt niet vermeld. De VS is favoriet vanwege de hoge productkwaliteit, de goede prijs en het vertrouwen in de echtheid van items.

Hoge orderwaarde
Chinezen kopen het liefst kleding (53 procent), consumentenelektronica (46 procent) en cosmetica (41 procent) uit de VS. Daar wordt dan ook veel aan uitgegeven per bestelling; de gemiddelde orderwaarde van kleding is 485 dollar, van consumentenelektronica is dit 1.229 dollar en van cosmetica 512 dollar.

PayPal’s cross-border initiatieven
PayPal lanceerde in mei PayPal China Connect, een programma waardoor Chinezen eenvoudiger kunnen kopen in buitenlandse webwinkels die de Amerikaanse betaalmethode gebruiken. Voor internationale partijen opende het de cross-border website Wu Jing Gou, waarop buitenlandse partijen hun aanbiedingen aan Chinese online shoppers kunnen slijten.

Lees ook:
Alibaba maakt exclusieve afspraken met wereldwijde merken (7-8-2015)
Grenzeloos online zakendoen (29-7-2015)