Twinkle | Digital Commerce

Groupon boekt winst in tweede kwartaal

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:11

Groupon noteerde het afgelopen kwartaal weer winstcijfers, na voornamelijk verlies te hebben geleden na zijn beursgang in 2011. De omzet steeg met 3,1 procent naar 738,4 miljoen dollar. Groupon Goods scoort nog altijd zeer goed.

Groupon’s winst kwam in het tweede kwartaal (periode tot 30 juni) uit op 109,1 miljoen dollar. Vorig jaar draaide het bedrijf in dezelfde maanden een verlies van 22,9 miljoen dollar.

Meeste omzet uit Groupon Goods
De opbrengsten kwamen in het tweede kwartaal voornamelijk uit Groupon Goods, de producttak van de flash sale site. Groupon Goods was goed voor 420,5 miljoen dollar, wat 56,9 procent van de totale omzet betekent. De artikelenafdeling groeide met 11,2 procent ten opzichte van vorig jaar.

Amerika vs internationaal
Groupon haalt zijn inkomsten voornamelijk uit eigen land, waar 481,3 miljoen dollar werd omgezet. De groei van 13,5 procent is niet veel meer dan stijging van 12 procent in internationale markten. Hier werd 257,1 miljoen dollar opgehaald.

Transformatie
Groupon-ceo Eric Lefkofsky zegt volgens Internet Retailer dat het tweede kwartaal van dit jaar een mooi onderdeel is van Groupon’s tranformatie van een flash sale site die aanbiedingen via e-mail verstuurt naar een marktplaats waarop lokale deals te vinden zijn, via de desktop en op mobiel. ‘De veranderingen in onze bedrijfsvoering zijn nog niet voltooid, maar we zijn goed op weg.’