De webomzet van fysieke winkeliers groeide in de eerste helft van dit jaar maandelijks met gemiddeld 23 procent. Hun digitale inkomsten namen een stuk harder toe dan die van pure Nederlandse webverkopers, leert een inventarisatie van Twinkle.
Uit cijfers van het CBS bleek gisteren dat de Nederlandse online detailhandelsverkopen in juni spectaculair zijn toegenomen: er werd 28,1 procent meer op internet besteed dan in juni vorig jaar. De groei is vooral te danken aan de zogenoemde ‘multi-channelers’, voor wie webverkoop een nevenactiviteit is. Hun e-commerce omzet groeide met 34,6 procent, die van ‘webwinkels’ met 23,2 procent.
Gemiddelde maandgroei
De multi-channelers (NB: bedrijven met 10 werknemers of meer) realiseerden in de eerste zes maanden van dit jaar een gemiddeld groeipercentage van 22,6 procent. Webwinkeliers, die primair online verkopen, kwamen uit op een gemiddelde maandgroei van 15,7 procent. Precieze omzetbedragen geeft het CBS overigens niet prijs.
Online productverkopen
Gecombineerd zorgden de twee groepen webverkopers voor een maandelijks groeigemiddelde van 18,7 procent. De online detailhandelsverkopen zitten dus flink in de lift, wat ook al naar voren kwam in de laatste Thuiswinkel Markt Monitor. Daarvoor becijferde GfK dat de online productbestedingen in de eerste drie maanden van dit jaar met 17 procent waren gegroeid.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
CBS: sterkste online groei bij offline spelers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.