Twinkle | Digital Commerce

Woonshop Wayfair ziet omzet met 73 procent stijgen

2017-05-27
180101
  • 1:02

Woonwebwinkel Wayfair zag zijn online b2c-omzet in het afgelopen halfjaar met 73 procent stijgen naar 809,7 miljoen dollar. Het bedrijf heeft sinds zijn beursgang in de zomer van 2014 nog geen winst geboekt.

De online b2c-omzet representeerde 88 procent van de totale opbrengsten in de zes maanden tot 30 juni. De overall omzet, inclusief advertentie-inkomsten, kwam uit op 916,1 miljoen dollar, een stijging van 59,6 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2014.

Wederom verlies
Ondanks de enorme omzetstijging noteerde Wayfair ook in het eerste halfjaar van 2015 een verlies, van 46,5 miljoen dollar, schrijft Internet Retailer. Dit is een kleinere schade dan het verlies uit dezelfde periode vorig jaar (63,2 miljoen dollar). De meubelwebwinkel heeft nog nooit winst gemaakt, maar stapte vorig jaar wel op de beursvloer van New York.

Nichewebshops
Wayfair werd in 2002 opgericht als een serie van nichewebshops met adressen als Allbarstools.com en Bedroomfurniture.com. In 2011 werden de shops samengevoegd in Wayfair.com. Het bedrijf werkt momenteel aan een enorme eigen fotostudio in Boston en levert sinds kort met online matrassenkoning Mattress Firm matrassen same day af bij Amerikaanse klanten.