De stakingen van zelfstandige pakketchauffeurs bij PostNL houden aan. Uit een nieuw bericht op de site van het bedrijf blijkt de omvang van de hinder: 20 procent van de pakketten wordt door de staking niet op tijd afgeleverd.
‘Op enkele vestigingen heeft vandaag een aantal zelfstandige pakketbezorgers het werk wederom neergelegd’, meldt PostNL op zijn homepage. ‘We verwachten vandaag 80 procent van alle pakketten in het hele land gewoon te kunnen bezorgen. Het lukt ons wel om in het hele land pakketten voor postbussen en alle aangetekende post te bezorgen. Pakketten die we niet kunnen bezorgen lopen helaas een vertraging op van één of meerdere dagen.’
Zo snel mogelijk
PostNL zegt er alles aan te doen pakketten zo snel mogelijk te bezorgen. ‘Zo springen medewerkers van het hoofdkantoor extra bij en bezorgen we ook ’s avonds en in het weekend. Vanzelfsprekend zijn we in overleg met de actievoerders om deze werkonderbrekingen zo snel mogelijk te beëindigen.’
Conflict
Subcontractors zijn ontevreden met het onderhandelingsresultaat dat de FNV boekte over hun arbeidsvoorwaarden. De ‘schijnzelfstandige’ bezorgers kunnen een vast contract krijgen bij PostNL, of 10 procent extra beloning voor hun diensten als ze zelfstandig willen blijven. Volgens belangenbehartiger SubcoPartners moet het tarief minimaal met 25 procent omhoog. Gisteren werden de acties uitgebreid. Hoeveel van de ongeveer 350 vertegenwoordigde pakketchauffeurs staken, is niet precies duidelijk.
Vertragingenkaart
Op een weinig gebruiksvriendelijke vertragingenkaart kunnen webshoppers zien of de bezorging in hun postcodegebied mogelijk is verlaat. Grote PostNL-klanten als Bol.com en Coolblue maken momenteel (nog) geen melding van mogelijke vertragingen op hun websites.
Eén op de vijf pakketjes? Ik verwacht er al drie vanaf dinsdag, nog geen één gezien, dus 3 van 3 pakketjes hier in Hoofddorp.... :(
Same here
Vanaf dinsdag 3 verjardags pakketjes. Ook geen bericht wanneer dan wel
vol verwachtijng klopt mijn hart
Ook hier (Hoofddorp) nog steeds geen pakketjes ontvangen en worden vanaf dinsdag al verwacht. Ik kan dus helaas ng niet aan het werk en ik weet ook niet wanneer de pakketjes wel komen...:(
Ik wens in toekomst op sites zoals bol.com en coolblue een knop met "levering NIET door postNl" En anders bestel ik er niets meer!
Moet morgen me vakantie afzeggen ivm onderdelen die gisteren binnen hadden moeten zijn daar sta je dan .
Ik zit hopeloos te wachten op een pakket dat voor diverse van mijn klanten bestemd is. Ik baal hier heel erg van! Hoe hou je je hoofd boven water als kleine zelfstandige!?
STEL "LOSTNL" AANSPRAKELIJK VOOR JE SCHADE, ZE HEBBEN MALING AAN DE KLANTEN
Hier in Vianen ook nog geen pakketje gezien
In regio Diemen en Amsterdam IJburg ook al 3 dagen niks bezorgd.
PostNL maakt melding dat alle aangetekende stukken in ieder geval wel op tijd worden bezorgd maar daar klopt dus helemaal niks van. IK zit al 3 dagen op 2 aangetekende pakketen te wachten. Jammer dat PostNL de klanten zo voorliegt.
In Zaandam wacht ik sinds maandag op 5 pakketten dus bij mij 5 van 5! Vandaag heb ik ze gebeld en krijg ik als antwoord "in onze algemene voorwaarden staat dat wij verplicht zijn om pakketten binnen 30 dagen te leveren" en dat gaat zeker wel lukken. En helaas zijn wij niet aansprakelijk voor gevolgschade! U gaat akkoord met onze algemene voorwaarden als u het pakket verstuurd. Lekker zeg!
Beste mensen, 1000x excuses voor de ongemak. Als subcontractor bij Postnl wil ik Ff melden dat wij in een geprogrammeerde maatschappij soms vergeten dat er mensen handen aan te pas komt. Er zijn Ff te veel handen die het werk doen, terwijl zij een rede hebben om ontevreden te zijn. Voor eens en voor altijd moet dit worden opgelost. Daar wordt aan gewerkt. Mvg Pakketbezorger. Dicky.
Wat een kunt bedrijf post nl het is dat je vaak goed. Keuze hebt. Het wordt alleen maar erger. Stelletje vrekken goedkoop uitbesteden. Dit gebeurde niet met PTT en tpg
Wacht al vanaf dinsdag nog steeds niets !!! PurmerendRBPJD
Als ontvangers van de pakketten kunnen wij ook staken. Hoe? Nou simpel, als ze dan eenmaal aan de deur komen met die pakketten doe je niet open en haal je het een paar dagen later van het postkantoor. Dan krijgen ze er namelijk geen geld voor.
I live also in Hoofddorp and have 6 packages since Monday that should be delivered. Two of which we need for our newborn son and still no sign of when they will be delivered
Maandag briefpakkettje verstuurd met belangrijke documenten! Nog niet in behandeling bij postnl??? Ik wil deze brief terug kunnen halen op het sorteercentrum.
rustig allemaal , we verdienen te weinig en als het geld over de balk komt gaan we weer rijden. Nog even geduld en wat meeleven met de medemens aub!! Groetjes pakketbezorger john
Hopelijk gaan de webstores over op bv DHL. Dit conflict dient niet te worden uitgevochten ten koste van de klant.
Dinsdag jl. zou mijn bestelde pakje van Bol.com bezorgd worden (Amstelveen). Tot nu toe geen duidelijkheid wanneer het wel bezorgd gaat worden.
Als je als PostNL je chauffeurs uitbuit kun je een tegenreactie verwachten. Gewoon je chauffeurs serieus nemen en waarderen! Dan worden ze (weer) gemotiveerd en gaan ook betere kwaliteit leveren. Om een beetje inkomen te hebben wordt nu vaak de bezorging afgeraffelt.
PostNL zal zijn strategie moeten wijzigen om gemotiveerde chauffeurs te krijgen en daardoor ook tevreden klanten.
Als je een half uurtje reacties leest op Internet zie je dat bijna nergens bezorgd wordt. Alleen zakelijke post waar een claim aan kan hangen jegens PostNL. Waarom liegen ze zo?
Kreeg zaterdag 11/7 bericht van verzending. Nog niet bezorgd in Baarn. Zit al 2 dagen thuis te wachten. Dat kan toch niet!
Ik ben het er mee eens dat de bezorgers een gezonde vergoeding verdienen. Alleen de webshop willen ook "gratis" verzenden. Het zal ergens vandaan moeten komen. Ik kan je dan zeggen dat wij als consument het gewoon gaan betalen. Gratis bestaat niet.
Belagellijk
Sta al van af vorige week zondag op een pakje te wachten en nog steeds niet 5 dagen al in de wacht echt te gek voor worden moet me hele werk rooster alles omzetten om voor het pakje er te zijn geduld is op
This conflict is between Post.nl and their subcontractors and has nothing to do with Post.nl and their clients (us). I´m waiting for a parcel since last Monday and I haven´t received yet. Despite the information on the tracktrace.nl site (namely: "on their way / onderweg"), it has not been delivered yet. Having a delivery-paid parcel held in a distribution center is not only frustrating and ilegal, but an crime too, for Post.nl is holding private property in their offices.
Hoer ook nog niks zaterdag van alles besteld. Omdat we maandag op vakantie gaan maar denk zonder die spullen.Baal wel hier van.
Sorry voor de type fout.
Beste mensen Ik ben toevallig een bezorger die wel rijd in Alblasserdam De Meeste van jullie denken alleen maar aan jeZelf , niet aan de bezorgers ! Voor jullie is slavernij blijkbaar heel normaal ! Jullie Moeten lekker naar de winkel gaan als jullie dit niet vinden kunnen ! De meesten zijn zo gierig geven nooit een fooitje ofiets , maar wel lekker overal grattis verzenden ! Wij Werken 12 uur per dag en als we Thuis zijn werken we nog steeds ! Hekel aan mensen die nou gaan klaagden over hun pakket ! Lekker naar de winkel gaan losers
Alle pakketdiensten zijn erop uit om de subco's uit te buiten. Aan de andere kant zijn er ook subco's die de markt kapot concurreren met het aanbieden van diensten tegen vergoedingen waarmee een gezonde ondernemer verlies lijdt. Het zijn veelal de voor de arbeidsmarkt kansarme allochtone subco's die in het verleden met een bak op wielen en een rijbewijs zich aangeboden hebben met een tarief waar alle pakketdiensten van smullen. Deze manier van "concurreren" heeft mij en menig andere zzp'er de kop gekost
Als ZZP'er werk je vaak voor een laag uurloon als je zelf geen klantenbestand hebt... In principe werk je dus gewoon voor een baas. Je kan wel zeggen "ik ben zelfstandig ondernemer"
Een arbeidsovereenkomst - zonder proefperiode - voor onbepaalde tijd. Geen slechte aanbieding! Valt een hoop last van je af... simpel een snipperdagje nemen kan dan weer.
MEn zegt niet voor niets...ZZP (zelfstandig zonder poen)
Succes!
Na een week nog steeds het bol.com pakket ( waarvan bol.com dus wel al mijn geld in bezit heeft!) NIET ontvangen. Het meest hatelijke is dat nog bol.com nog zijn co-leverancier iets van zich heeft laten horen. Zij kunnen de track-tracing toch OOK volgen, normaal krijg je na aflevering immers meteen een verzoek om de bestelling te waarderen! Ongevoelige zakenlui zijn het allemaal. En tnt hoeft bij mij niet meer aan te bellen om pakjes voor de buren in ontvangst te nemen. Ik bel de politie. Die doen weliswaar ook niets, maar het is het idee! e-commerce? Laat me niet lachen!
ik wacht al sinds 13 juli op 2 pakketten! Aan de track and trace code heb je ook niets, want er staat doodleuk: geen bezorgnformatie beschikbaar. Waarom is PostNL overigens nog steeds Koninklijk? Er is niets koninklijks aan: ze zijn klantonvriendelijk, reageren op geen enkele klacht, email of wat dan ook, zoekgeraakte aangetekende zendingen worden gewoon niet vergoed, er wordt zelfs niet eens onderzoek naar gedaan. En tja, als je de pakketbezorgers niet behoorlijk wilt betalen...when you pay peanuts, you get monkeys!
Hallo! Ik ben al aan het wachten van 20 juli en heb mijn pakketje nog steeds niet!