De Otto Group start in september met het openstellen van zijn wereldwijde online winkels voor adverteerders. Onder de nieuwe naam Otto Group Media werkt een team van ongeveer vijftien man aan de uitrol van het advertentieprogramma. De ambitie is om alle honderd webwinkels te betrekken bij het project.
De managing director van de mediatak, Torsten Ahlers (links op de foto), wil in september allereerst van vier tot vijf webwinkels reclameplatforms maken. Otto.de behoort tot die eerste websites, meldt het Duitse Internetworld. Uiteindelijk moeten alle honderd shops meedoen aan het programma. Onder deze winkels zijn Bonprix, Mytoys.de en Sport Scheck.
Otto.nl
In februari werd bekend dat Otto ook voor advertenties op Otto.nl een samenwerking heeft gesloten met Triad Retail Media. De Nederlandse voorman Bas Oudejans vertelde aan Twinkle dat Otto daarmee de eerste grote klant is in Nederland. Otto laat zowel de verkoop als de productie en operations van alle campagnes over aan Triad.
Definitieve jaarcijfers
De Otto Group maakte vandaag zijn definitieve cijfers van boekjaar 2014/2015 bekend. Het jaar (lopend tot en met 28 februari) was goed voor een e-commerce groei van 5,1 procent, uitkomend op 6,5 miljard euro. De online inkomsten uit eigen land waren het grootst: 4,2 miljard euro, een aandeel van zo’n 65 procent in de totale e-commerce opbrengst. Volgens Otto maakte vooral open commerce platform About You, dat vorig jaar werd gelanceerd, een goede start met een ‘double digit million’ omzet en een half miljoen klanten.
Lees ook:
- Branchegeluiden: de webwinkel als reclamedrager (8-4-2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Otto start in september uitrol advertenties in webshops
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.