McDonald’s heeft een samenwerking gesloten met mobiele bezorgapplicatie Postmates voor de levering van zijn fastfood op de door de consument gewenste locatie. Hiermee hoopt het verlieslijdende bedrijf klanten meer tegemoet te komen.
Volgens een Amerikaanse studie wil meer dan driekwart van de consumenten in de Verenigde Staten tussen de 18 en 34 jaar hun takeout maaltijden via mobiel bestellen, meldt Mobile Commerce Daily. McDonald’s speelt in op deze behoefte door samen met Postmates fastfood uit - in eerste instantie - 88 eigen restaurants in New York te bezorgen.
Postmates
Postmates werkt in de VS al met meerdere restaurants en retailers samen. Ook Starbucks is er klant. Het concept lijkt op dat van Thuisbezorgd.nl, met als verschil dat Postmates zelf bezorgers inhuurt die de maaltijden ophaalt bij partners. Daarnaast bezorgt Postmates fysieke producten.
Klantgericht
McDonald’s moet het in de VS opnemen tegen restaurants die gezondere maaltijden aanbieden en bezorgen, wat steeds meer de trend lijkt te worden. De fastfoodketen zet nu in op een meer klantgerichte benadering. Daarmee, en met een flinke reorganisatie, hoopt het bedrijf het roer om te kunnen gooien.
Protest
In Nederland protesteerde McDonald's vorig jaar tegen de komst van bezorg startups als Ring & Bring en Loopjongens. Deze partijen kopen voor de consument producten of maaltijden bij een bedrijf (bijvoorbeeld McDonald's), om ze daarna bij de consument thuis te brengen. Volgens jurist Charlotte Meindersma kan McDonald's niet zoveel doen tegen dit soort nieuwe initiatieven vanuit de markt.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
McDonald’s levert fast food thuis met bezorgapp Postmates
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.