Twinkle | Digital Commerce

Michelin investeert in grote Franse bandenwebshop

2017-11-08
180101
  • 0:52

Michelin heeft 40 procent van de aandelen in de Franse online bandenverkoper Allopneus gekocht om een eerste stap in e-commerce te zetten. Met het minderheidsbelang van 60 miljoen euro hoopt Michelin een beter inzicht te krijgen in wat consumenten wensen bij de online aanschaf van autobanden.

Michelin draaide in 2014 een omzet van 19,55 miljard euro, met een winst van 1,03 miljard euro. Het autobandenmerk verkoopt zelf nog niet online, maar hoopt in de toekomst zijn 'online aanwezigheid uit te breiden' met de kennis van Allopneus.

Allopneus
Allopneus verkoopt sinds 2004 digitaal aan Franse consumenten en geldt als een van de grootste bandenwebwinkels van dat land. De Amerikaanse vaktitel Internet Retailer schat de omzet van Allopneus in 2014 op 200 miljoen euro. Het bedrijf meldt zelf meer dan 3 miljoen banden per jaar te verkopen, dankzij connecties met vijfduizend bandenspecialisten in Frankrijk.