Twinkle | Digital Commerce

Condé Nast opent eerste eigen webwinkel

2017-05-27
180101
  • 1:19

Condé Nast, uitgever van onder andere Vogue, lanceert in de herfst een eigen webwinkel op Style.com. De shop zal bij de start de producten van zo’n honderd tot tweehonderd merken in het assortiment hebben. Deze zijn deels te vinden in de magazines van de uitgever.

Style.com, voorheen dé website van Vogue, heeft nu nog de vorm van een online magazine. De content van de website wordt straks verplaatst naar Voguerunway.com, Style.com gaat verder als webwinkel.

Artikelen scannen
De artikelen uit Condé Nast’s magazines kunnen door lezeressen mobiel gescand worden, waarna zij geleid worden naar het gewenste product. Ook worden de items getoond in de online magazines van de uitgever en bestaat daar een link naar Style.com. De webwinkel is als eerste bestemd voor klanten in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.

Flinke investering
Condé Nast investeert flink in zijn e-commerce kanaal; met zo’n 100 miljoen dollar voor de eerste twee tot drie jaar kost Style.com volgens ceo Jonathan Newhouse meer dan een lancering van een papieren magazine. ‘Het is een markt van mondiaal 1.500 miljard dollar, die jaarlijks met hoge dubbelcijferige percentages groeit’, verklaart president Bob Sauerberg tegen Business of Fashion.

E-commerce ervaring
Het is niet de eerste e-commerce ervaring van Condé Nast. De uitgever opende vorig jaar al in samenwerking met online retailer BeachMint een nieuwe webwinkel voor Lucky Magazine. Daarin zijn de producten uit het papieren magazine te koop. Ook investeerde Condé Nast in 2013 in webwinkel Farfetch.