John Lewis heeft een systeem in gebruik genomen waarmee klanten online reserveringen kunnen maken voor diensten in zijn warenhuizen. Zo is het sinds kort mogelijk om personal shopper services te boeken op Johnlewis.com.
Het realtime boekingssysteem biedt momenteel toegang tot 12 verschillende in-store services van John Lewis, waaronder ook een ‘FingerPrint Jewellery Service’ en een aantal schoonheidsbehandelingen.
BookingBug
Voor John Lewis Appointments, nu enkele weken live, wordt gebruik gemaakt van software van BookingBug. Aan de Britse vaktitel Internet Retailing meldt de warenhuisketen dat het systeem vaker wordt gebruikt dan vooraf werd verwacht. Daarmee slaagt John Lewis in het doel om de ‘omnichannel experience’ te verrijken.
Nieuwe bruggen
Winkelmedewerkers van de verschillende afdelingen beheren zelf de agenda’s van de diensten die online kunnen worden geboekt. De software zou een hoop administratieve handelingen besparen en bovendien een hoop data opleveren waarmee de strategische planning kan worden verbeterd. Met het nieuwe boekingssysteem bouwt John Lewis, dat ongeveer een derde van zijn omzet dankt aan digitale verkopen, aan nieuwe bruggen tussen het offline en online kanaal.
Omnichannel potentieel
Twinkle reisde vorige week mee met een groep Nederlandse retailers om in Londen te spreken met Andrew Layton, manager omnichannel van John Lewis. Hij benadrukte dat de keten veel belang hecht aan executie en dat er nog een hoop in het vat zit: ’Het volledige potentieel is nog lang niet aangeboord, er blijft genoeg te doen. Wij zijn niet de partij die voorop loopt met nieuw technologische features, laten die voortrekkersrol graag aan anderen over. We hebben een duidelijke site, uniforme prijzen en online en offline hetzelfde brand image. Webshoppers vertrouwen ons en weten ons daarom keer op keer te vinden. Daar bouwen we op voort.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
John Lewis introduceert boekingssysteem voor winkeldiensten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.