Twinkle | Digital Commerce

The Sting start online verkoop aan Britten

2017-05-27
180101
  • 1:14

The Sting heeft zijn online territorium uitgebreid met de UK. Britse webshoppers kunnen hun orders kosteloos terugsturen als de kleding niet bevalt. De Nederlandse fashion retailer start binnenkort met webverkoop aan Belgen en Duitsers.

Bezoekers van Thesting.com kunnen voortaan United Kingdom als land selecteren. The Sting, dat met meer dan twintig eigen merken mikt op jongeren tussen de 18 en 29 jaar, heeft al twee fysieke winkels in Londen. Webshoppers kunnen orders daar desgewenst ophalen.

The Sting heeft al twee keer zoveel winkels in zowel België als Duitsland (ieder 4 stuks). Inwoners van die landen kunnen binnenkort shoppen op Thesting.com:

Apps
Willem Wijnen, verantwoordelijk voor marketing en e-commerce bij The Sting, kondigde onlangs op het M-commerce Event de komst van mobiele applicaties aan. 'Hiermee gaan we niet verkopen, maar wel meer loyaliteit creëren', zei hij. ‘Apps zijn namelijk geen shops, maar een klantenkaart waarmee je klanten kunt binden.’

Responsive design
The Sting bouwde aparte sites voor desktops, tablets en smartphones, legde Wijnen begin deze maand uit. Met de huidige stand van de techniek ziet hij weinig of niets in responsive design voor mobiele apparaten: ‘Het is geen goede optie. Je moet tijdens het ontwerp teveel keuzes maken, omdat je voor verschillende apparaten tegelijk ontwerpt. Maar ik wil helemaal niet hoeven kiezen. Met een aparte site voor bijvoorbeeld tablet en eentje voor smartphone creëer je de optimale interactie met je klant.’