Twinkle | Digital Commerce

Online retail blijft flink groeien in de VS

2017-11-08
180101
  • 1:06

De online retailbestedingen in de VS zijn voor het eerst boven de 300 miljard dollar uitgekomen, rapporteert het Amerikaanse ministerie van handel. De consumentenuitgaven lagen 15,4 procent hoger dan in 2013. Daarmee blijft het stevige groeitempo gehandhaafd.

De teller bleef vorig jaar steken op 304,9 miljard dollar, ofwel 267,3 miljard euro bij de huidige wisselkoersen.

Constante groei
De online groei (pdf) is verglijkbaar met die in vorige jaren; na de dip in 2009 (2,6 procent groei) werden toenames van achtereenvolgens 16,6 procent (2010), 17,2 procent (2011), 14,7 procent (2012), 16,5 procent (2013) en nu dus 15,4 procent (2014) gecommuniceerd.

6,5 procent online
De Amerikaanse retailbestedingen groeiden overall met 3,8 procent in het afgelopen jaar. In 2014 tekende het web voor 6,5 procent van de uitgaven, tegenover 5,8 procent in het jaar ervoor. Online retailers nemen daarmee een steeds grotere hap uit de taart, is hieronder goed te zien:
 




Bron: Census Bureau, Department of Commerce

Holiday shopping season
In het belangrijke vierde kwartaal, met daarin het holiday shopping season, lag het online retail aandeel al op 6,7 procent. Afgelopen Cyber Monday geldt als de drukste dag in de Amerikaanse webwinkelgeschiedenis, tot nu toe.