De nieuwe functie moet het zoeken naar de juiste producten niet alleen vergemakkelijken voor bezoekers, ze moeten ook meer producten tegelijk gaan kopen via Zalando. Vooral mannen zijn hier erg gevoelig voor, schrijft het Duitse Online Händler News. Zij zien een outfit en denken direct klaar te zijn door alles aan te schaffen.
Suggesties
De Shop the Look-tool (voorbeeld) is nu alleen nog te vinden via enkele bestaande productpagina’s op Zalando.de. Daarvoor moeten consumenten wel de knop ‘Shop the Look’ op deze pagina vinden. Voor elk afgebeeld product, bijvoorbeeld een jas of broek, geeft de nummer 3 van de Twinkle100 rechts en links van het model een aantal alternatieven. Zo kunnen klanten in één scherm precies vinden wat zij zoeken, is het idee achter deze optie.
Virtueel passen
Zalando test al enkele jaren verschillende mogelijkheden om zijn producten duidelijker te kunnen tonen voor consumenten. In 2013 testte het bijvoorbeeld een virtuele paskamer, waarmee klanten de juiste maat per item konden vinden. Nu is daar enkel nog een maatvragenlijst van over die, op basis van de antwoorden, de juiste maat adviseert.
Lijkt leuk om te zien maar is in deze vorm totaal niet functioneel. Net gekeken naar voorbeeld op Duitse webshop. Je moet als bezoeker veel handelingen ondergaan om deze look ook te kopen. Maten per product kiezen en pop up scherm. Producten mag ik niet in 1x bestellen maar moet ik per product in winkelwagen doen. Totaal niet gebruiksvriendelijk! Gemiste kans want er zijn al zoveel "shop the look" toepassingen die erg klantvriendelijk zijn