Twinkle | Digital Commerce

Pinterest rolt 'Shop the Look' verder uit

2019-03-06
1000562
  • [nieuws]
  • 1:01

Nadat Pinterest begin 2017 een Shop the Look-functie introduceerde in Amerika, zijn nu Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Japan aan de beurt. 

Met het functie kunnen verkopers afbeeldingen naar meerdere producten plaatsen. In Frankrijk zijn onder meer Zalando, Glamour en Maisons du Monde van plan gebruik te maken van de functie.

Consumenten kunnen met 'Shop the Look' naar verschillende kledingstukken van een outfit doorlinken die op een afbeelding staan afgebeeld. Eerder verwees de afbeelding slechts naar één product.

'In tegenstelling tot Facebook, Twitter of Instagram, komen onze gebruikers niet om het verleden te delen. 55 procent van hen komt om een aankoop op basis van foto's voor te bereiden. Shop the Look stelt hen in staat om sneller producten te vinden', vertelt Adrien Boyer, managing director Pinterest Frankrijk, Benelux en Zuid-Europa.

Vergelijkbare producten zoeken

Pinterest lanceerde de functie vorig jaar in Amerika. Middels een tap op een blauwe cirkel in een fotopin krijgen consumenten een overzicht van beschikbare artikelen. Als de shopper de items aanklikt, komt een lijst van soortgelijke producten tevoorschijn.