Twinkle | Digital Commerce

Advertenties haken aan bij visuele zoekoptie Pinterest

2017-05-22
25031408
  • [nieuws]
  • 0:52

Pinterest heeft nu ook advertenties gekoppeld aan zijn visuele zoekoptie. Door als ‘gerelateerd product’ te worden getoond in Pinterest, kunnen bedrijven gemakkelijker aanhaken bij de zoektocht van consumenten.

Een knop (cirkel, zie afbeelding) onderin een pin – genaamd Instant Ideas, niet te verwarren met ‘Shop the Look’ – geeft direct een overzicht van welke artikelen de gebruiker wellicht interessant vindt. Bedrijven kunnen nu bijvoorbeeld een soortgelijk product aanbieden of de breedte in gaan met gerelateerde, andere artikelen. Eerder waren alleen organische pins zichtbaar in Instant Ideas.

Eigen foto’s
De mogelijkheid om op basis van eigen foto’s te zoeken binnen Pinterest is sinds februari in bèta. Shoppers kunnen aan de hand van een gemaakte foto van een item soortgelijke producten vinden (‘Pinterest Lens’) in pins van andere gebruikers. Eerder was de optie echter nog niet gekoppeld aan advertenties binnen het platform, maar Pinterest heeft laten doorschemeren dat die mogelijkheid er aan komt.