Wederom kondigt social mediaplatform Pinterest nieuwe functies aan voor aanbieders. Zij kunnen straks meerdere producten in advertenties ‘shoppable’ maken met ‘Shop the Look Ads’ voor de mobiele versie.
Zodra een klant op een dergelijk ‘shoppable’ product klikt wordt hij meteen naar de checkout op de webshop van de retailer gestuurd. Adverteerders kunnen maximaal 25 producten in een afbeelding taggen, aldus Pinterest. Deze functie wordt de komende maanden uitgerold in de Verenigde Staten.
Catalogus
Tegelijkertijd laat het bedrijf weten dat het de catalogus-optie, waarmee bedrijven hun assortiment op Pinterest kunnen laten zien, uitbreidt naar vier nieuwe landen, te verstaan: Frankrijk , Duitsland, Spanje, en Italië. Ook kunnen retailers in die landen over een tijd gebruikmaken van Shopping Ads.
Eerder dit jaar liet Pinterest al weten updates te hebben doorgevoerd waardoor consumenten meer opties hebben om te zoeken naar producten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Pinterest schaalt shopfuncties op
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.