In het kader van Shopping2020 peilt GfK tot eind deze maand de mening van Nederlandse marktexperts in verschillende branches. Gevraagd wordt hoe organisaties zich voorbereiden op de consument, technologie en de concurrentie in 2020.
De basis van het expertonderzoek is verbreed. Anders dan vorig jaar staat de vragenlijst dit jaar ook open voor marktkenners die niet zijn aangesloten bij de expertgroepen van Shopping2020. U vindt de enquête hier.
Ondernemersonderzoek
Onlangs peilde GfK voor Shopping2020 al de toekomstverwachtingen van zelfstandig ondernemers en medewerkers in loondienst, onder de noemer: ‘Bestaat jouw bedrijf nog in 2020?’. De resultaten van dat onderzoek worden volgende maand net als de resultaten van het expertonderzoek gepresenteerd op het congres Shopping Time. Dan valt onder andere op te maken hoe de perspectieven van online retailers zich verhouden tot die van pure offline spelers of multichannel retailers. Ook wordt duidelijk welke uitdagingen in 2020 actueel zijn volgens de respondenten in de verschillende branches.
Actieprogramma
Shopping2020, begonnen als onderzoeksprogramma, kreeg afgelopen voorjaar een vervolg als actieprogramma. Uit de 19 rapporten van de expertgroepen zijn 4 strategieën en 9 acties gedefinieerd. Momenteel werken tientallen expertgroepen elk aan een eigen hoofdstuk voor een ‘Wiki-handboek’ dat moet verschijnen. De resultaten uit het expertonderzoek zullen worden meegenomen in dat digitale handboek.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw expertonderzoek Shopping2020
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.