Twinkle | Digital Commerce

Actieprogramma Shopping2020 van start

2017-05-27
180101
  • 1:20

De start van het nieuwe actieprogramma Shopping2020 is vandaag tijdens het congres Shopping Tomorrow in Universiteit Nyenrode te Breukelen ingeluid. Het programma moet uiteindelijk resulteren in een handboek voor (e)retailers.

In april werd al aangekondigd dat het onderzoeksprogramma Shopping2020 een vervolg zou krijgen. In het afgelopen jaar leverden 18 branche- en belangenverenigingen, 460 experts en 6 kennispartners samen 19 rapporten op over de ontwikkeling van consumentenbestedingen. Uit de rapporten van de expertgroepen zijn 4 strategieën en 9 acties gedefinieerd. Deze hebben wij hier voor u op een rij gezet.

Eigen hoofdstuk van het handboek
Vandaag is het actieprogramma Shopping2020, dat voortvloeit uit het onderzoeksprogramma Shopping2020, van start gegaan. In het nieuwe actieprogramma hebben zich al meer dan 500 experts aangemeld voor één van de 30 expertgroepen. Deze groepen schrijven het komende half jaar elk een eigen hoofdstuk voor het digitale handboek op een zogenaamde ‘Wiki’-website van Shopping2020. Geïnteresseerden kunnen de bijdragen van de groepen realtime op deze pagina volgen.

Tegenwicht bieden
‘Alleen met dit handboek kunnen we gezamenlijk sneller groeien en stappen maken in de richting van de markt, de consument en technologie van 2020’, vertelt Jorij Abraham, Program Manager Shopping2020. ‘Hierdoor kunnen we tegenwicht bieden aan de steeds sterker toenemende internationale concurrentie.’ Alon Ben Joseph, co-founder en ceo van Ace Jewelers, is het daarmee eens. ‘Als retailers niet binnen vijf jaar het handboek van Shopping2020 grotendeels volgen, dan zijn de kansen van overleving voor hun bedrijven zeer gering’, zegt hij.

Het handboek wordt gepresenteerd tijdens Shopping Together, het laatste congres van Shopping2020, op 21 en 22 januari 2015.