Twinkle | Digital Commerce

Consument koopt professioneel woonadvies in met Stijlbon

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:23

De nieuwe startup Stijlbon helpt Nederlanders bij de inrichting van hun woning door ze advies van een interieurstylist in te laten kopen. Consumenten kunnen kiezen uit een bezoek van 90, 240 of 480 minuten; van advies tot een volledige shopsessie.

‘We hebben voor de uitvoering van Stijlbon eerst meer dan zeshonderd consumenten geïnterviewd over hun woonwensen’, vertelt oprichter Patrick van Buuren aan Twinkle. ‘We stonden daarvoor onder andere bij de uitgang van Ikea. Veel mensen zijn niet tevreden over hun wooninrichting, zo bleek. Een stylist wordt echter als te duur beschouwd. De consumenten die wij spraken willen gemiddeld niet meer dan driehonderd euro voor een stylist uitgeven. Daar kunnen we met Stijlbon op inspelen.’

Bonnen
Stijlbon, dat een mediacontract heeft met Sanoma, verkoopt drie ‘bonnen’ voor het inhuren van een interieurstylist. Voor 90 minuten woonadvies betaalt de klant 90 euro, 240 minuten, inclusief moodboard en lichtplan, kost 295 euro en voor 480 minuten, waarbij de stylist ook mee gaat woonshoppen, betaalt de consument 590 euro.

Tuinadvies
Stijlbon benaderde voor zijn medewerkersbestand Crisp Stylisten, de beroepsvereniging voor interieurstylisten. De startup werkt op projectbasis. Dat wil zeggen dat stylisten per opdracht betaald krijgen. ‘We hebben nu met meer dan honderd zzp’ers een contract gesloten’, vertelt Van Buuren. ‘Die helpen ook Nederlanders die net over de grens in België wonen met de inrichting. Begin volgend jaar willen we in heel België aanwezig zijn. Daarnaast starten we in het najaar met interieurarchitecten op het platform en in het voorjaar van 2015 willen we ook tuinadvies gaan geven in samenwerking met tuinarchitecten.’