Twinkle | Digital Commerce

Fors meer verlies Crisp in 2022

2024-01-03
1000562
  • [nieuws]
  • 0:56

Online super Crisp heeft er vertrouwen in dat voor de zomer van 2024 winst wordt gemaakt. Tot nu toe lukte het Crisp nog niet om uit de rode cijfers te raken. Sterker nog: in 2022 nam het verlies juist toe van 15 naar bijna 50 miljoen euro.

Dat schrijft Quote, dat inzage had in de cijfers van het bedrijf. De verliezen werden gecompenseerd door investeerders, die in dat jaar bijna 60 miljoen euro in het bedrijf staken. Crisp groeide wel in 2022, maar deed dat met 43 procent aanzienlijk minder dan het jaar ervoor (ruim 300 procent).

Volgens medeoprichter Tom Peeters was 2022 voor Crisp het drukste jaar ooit en investeerde het bedrijf veel in verschillende acquisities en uitbreidingen. ‘In 2023 zagen we vervolgens dat omzet en marge sneller stijgen dan de kosten, en blijken de investeringen zich uit te betalen', aldus Peeters. In het huidige jaar verwacht Peeters dat Crisp dus winstgevend wordt.