Twinkle | Digital Commerce

'Blijf lekker bestellen met een te kleine brievenbus'

2017-11-09
180101

Op Twitter regent het klachten over postNL. Vroeger moest je ingewikkelde formulieren invullen waar steevast het antwoord op kwam dat ze de zoekgeraakte envelop niet hebben kunnen vinden.


Tegenwoordig krijg je nadat je de gegevens geDMd heb antwoord dat ze een melding zullen aanmaken. Waar je vervolgens niets van hoort, tenzij je de klanttevredenheidstest meetelt.

Logisch
Dit weekend ging deze foto viral, waarbijeen hardwerkende bezorger belachelijk werd gemaakt. Terwijl de bezorger de spijker op zijn kop sloeg; als jij een brievenbus hebt die niet voldoet aan de vereiste afmetingen, dan past het door Bol.com veelgebruikte brievenbusdoosje daar niet doorheen. Lijkt me zo logisch als wat. Als jij geen gasaansluiting hebt, zul je gasflessen moeten kopen, of elektrisch moeten koken.

Doodmoe
Bezorgers worden betaald om een pakje door de brievenbus te doen. Tijd om aan te bellen laat staan een briefje te schrijven hebben ze niet. En pakjes die niet passen moeten ze de hele route meeslepen. Dat is (onbetaald?) overwerk. Daar zou ik ook doodmoe van worden.

Meegrappen
En wat doen Bol.com en PostNL? Die grappen lekker mee over de bezorger. PostNL stuurt zelfs een bloemetje naar de dame in kwestie, waarmee het bedrijf zoveel zegt als: 'Blijf lekker bestellen met een te kleine brievenbus, het interesseert ons geen ruk dat onze bezorgers daar hinder van ondervinden.'