Twinkle | Digital Commerce

Waitrose plaatst eigen koelkluizen voor boodschappen

2017-05-27
180101
  • 1:14

Waitrose is de eerste Britse supermarktformule die boodschappen via een openbaar netwerk van eigen koel- en vrieskluizen bij de klant brengt. De nieuwe optie tot click & collect moet het aantal weborders van het online flink groeiende Waitrose verder aanjagen.

Komende herfst posteert Waitrose tien eigen temperature-controlled lockers op parkeerterreinen, metrostations en bedrijventerreinen. Het is het vervolg van een pilot die vorig jaar werd gestart bij het hoofdkantoor van de supermarktketen in de plaats Bracknell. Bij die gelegenheid zei e-commerce directeur Robin Phillips: ‘Met collection lockers kunnen we klanten bereiken op plaatsen waar we geen winkel hebben en die veel gemak opleveren, bijvoorbeeld op de weg van huis naar werk en op de route naar school.’

Persoonlijke code
Gebruikers ontvangen van Waitrose een sms-bericht met een persoonlijke code, die toegang geeft tot het juiste kluisje. Wie voor 11.45 uur bestelt kan zijn vries- koel- en kruidenierswaren de volgende dag oppikken:

Click & collect en drive throughs
Waitose biedt webshoppers al sinds 2009 de optie om orders af te halen. Dat kan bij inmiddels 179 supermarkten. Phillips zei vorig jaar dat de kluisjes ervoor moesten zorgen dat de ‘fenomenale groei’ van Waitrose.com (toen ruim 50 procent) gecontinueerd kan worden. Vorige week werd duidelijk dat de online omzet in het eerste halfjaar weer flink is toegenomen, met meer dan 40 procent.

Lees ook: Tesco test click & collect bij metrostations (20 februari 2014)