Twinkle | Digital Commerce

Dynalogic ‘gaat ver’ in bezorgen van XL-producten

2017-05-27
180101
  • 1:18

Dynalogic start met het leveren van online bestelde 'XL-producten' bij consumenten thuis. Met de dienst 2XLInHome kunnen klanten zelf kiezen op welk moment een nieuwe bank, wasmachine of koffiemachine wordt geleverd.

Met 2XLinHome worden online bestelde, grotere producten niet alleen geleverd, maar ook bij de consument thuis geïnstalleerd. De verpakking van het artikel en het vervangen product worden desgewenst weer meegenomen door Dynalogic. ‘Wij leveren oude artikelen namens de opdrachtgever (bijvoorbeeld Coolblue, red.) in bij Wecycle’, vertelt John Ruijsch van Dynalogic aan Twinkle. ‘Het verpakkingsmateriaal wordt door ons gerecycled.’

Leveringen met twee personen
Dynalogic volgt met zijn nieuwe service de voetsporen van PostNL, dat met de bekroonde dienst Extra@home grotere artikelen bij consumenten thuis levert en installeert. Ruijsch: ‘Dynalogic leverde al grotere artikelen als tv’s bij klanten thuis en we hingen die ook in de woonkamer op, maar producten als wasmachines monteerden we nog niet. Voor dit soort leveringen zijn twee personen nodig. We gaan vrij ver in het installeren van producten bij consumenten thuis, maar het moet wel planbaar zijn. Een Pax-kast in elkaar zetten is bijvoorbeeld niet haalbaar. We handelen in overleg met onze opdrachtgever.’

Verschil met Extra@home
Het verschil met Extra@home van PostNL zit hem volgens Dynalogic in de tijdvakken waarin de producten geleverd worden. Consumenten kunnen zelf kiezen of zij een nieuwe bank in de ochtend, middag, avond of op zaterdag bezorgd willen krijgen. De aflevertijd geeft Dynalogic tot op de dertig minuten door, iets wat ook DPD in Nederland wil realiseren voor pakketten.