Nederlandse consumenten kunnen voortaan via Kiala-punten pakketten sturen naar andere consumenten in de Benelux, Frankrijk en Spanje. UPS speelt met dit initiatief van dochteronderneming Kiala in op de groeiende online c2c-markt.
Nederlanders hebben al sinds 2006 de mogelijkheid om via Kiala-punten pakketten te versturen naar andere consumenten in ons land, bijvoorbeeld om Marktplaatsverkopen te verzenden. Voortaan kunnen ze pakjes verzenden naar kopers in de hele Benelux, Spanje en Frankrijk. De dienst is beschikbaar voor pakketten tot 15 kilogram.
Online vooruit betalen
Op Kiala.nl kunnen consumenten een Kiala-punt selecteren waarnaar het pakket moet worden verstuurd. Vervolgens betalen zij deze verzending online vooruit, iets wat in 2006 nog alleen bij het punt zelf gedaan kon worden, en geven ze het pakket af bij één van de zevenhonderd Nederlandse Kiala-punten in onder andere tabakszaken, benzinestations en supermarkten.
Verzekeringen
‘Zowel de verzender als de ontvanger kunnen het pakket van begin tot eind volgen en ontvangen een melding wanneer het pakket is aangekomen’, meldt moederbedrijf UPS in een persbericht. Als extra optie biedt Kiala zogenoemde ‘aanvullende dekkingen voor grensoverschrijdende verzendingen’. ’Uit onderzoek onder 3.500 Nederlandse en Belgische Kiala-gebruikers blijkt dat 88 procent geïnteresseerd is in meer verzekeringsopties voor zijn verzendingen’, verklaart UPS.
Kiala
Het van oorsprong Belgische Kiala richtte in 2001 een netwerk van leveringspunten op voor transport van pakketten. Het bedrijf werkt met veel Nederlandse online retailers, waaronder Bol.com, samen voor het afhalen en retourneren van online orders. Kiala is momenteel aanwezig in de Benelux, Spanje en Frankrijk, Duitsland (als UPS Paket Shop) en Groot-Brittannië (als UPS Access Point) en heeft meer dan 12 duizend locaties.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kiala breidt Nederlandse c2c-dienst uit naar Spanje en Frankrijk
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.