Twinkle | Digital Commerce

‘Etam Group volgend jaar weer uit rode cijfers’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:12

De Etam Groep zal volgend jaar weer uit de rode cijfers komen. Dat zegt topman John van der Ent in een interview met MT. De holding leed het afgelopen boekjaar verlies, mede door reorganisatiekosten.

De Etam Groep, het moederbedrijf van de ketens Miss Etam en Promiss, heeft de afgelopen jaren een transformatie ondergaan van een offline retailer naar een multichannel organisatie. Begin 2013 reorganiseerde het bedrijf, waarbij 140 arbeidsplaatsen werden geschrapt.

Knokken voor winst
De holding zou volgens Het Financieele Dagblad al jaren een miljoenenverlies lijden. Dit is volgens Van der Ent niet waar. ‘In het boekjaar 2012/2013 hebben we verlies geleden, mede door reorganisatiekosten. Ik hoop aan het einde van dit jaar zwarte cijfers te kunnen schrijven en daar moeten we nog hard voor knokken’, zegt hij. ‘Maar in het boekjaar 2014/2015 verwacht ik weer een positief resultaat. Ik heb van de aandeelhouders de tijd gekregen om deze beweging te maken.’

Online inkomsten
De Etam Groep meldt op zijn website een jaaromzet van ruim 300 miljoen euro. Daarvan is 20 procent afkomstig van online, schrijft MT. Voor de verdere groei van zijn e-commerce activiteiten nam het bedrijf in 2013 oud-Philips Consumer Lifestyle-medewerker Francine van Dierendonck aan als e-commerce directeur.

Lees ook het interview van Twinkle met Eva Koppers, e-commerce manager bij Miss Etam, over de sterke online groei van de keten.