Beacons in fysieke winkels zorgen ervoor dat consumenten negentien keer meer interactie hebben met geadverteerde producten en 16,5 keer meer gebruik maken van een retailer's app in de winkel. Dat blijkt uit onderzoek onder 25.000 Amerikaanse shoppers.
Het onderzoek is uitgevoerd door inMarket, een bureau dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling van beacons, en vond plaats in de maanden april en mei van dit jaar. Naast genoemde conclusies meldt het bureau dat beacons het 6,4 keer meer waarschijnlijker maken dat een consument de app die hem een ‘beacon-bericht’ heeft gestuurd op zijn smartphone behoudt.
Bluetooth
Een beacon is een klein apparaat dat in een winkel kan worden geplaatst. Een beacon kan door middel van bluetooth-technologie signalen opvangen van en verzenden naar smartphones die zich in de buurt van en binnen winkels bevinden. Zo worden klanten met een smartphone gevolgd en benaderd, mits zij hiervoor toestemming hebben gegeven.
Op juiste manier inzetten
Volgens Matthew Panzarino, auteur van Techcrunch, geeft dit onderzoek extra aan dat beacons de toekomst zijn voor fysieke en mobiele retailverkoop. ‘Het is het eerste onderzoek op grote schaal dat aangeeft dat beacons de toekomst zijn, mits het juist gebruikt wordt door retailers’, aldus inMarket-ceo Todd Dipaola. Volgens hem doen retailers er goed aan beacons in te zetten om consumenten te helpen antwoord te krijgen op hun vragen en hen tegelijkertijd te adviseren. ‘Retailers die met beacons smartphones als car salesman inzetten om producten te verkopen zitten verkeerd’, zeg hij. ‘Zij zullen het moeilijk vinden om klanten te bereiken.’
Lees ook:
- Wat kunnen beacons betekenen voor retailers? (7-5-2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Effect beacons: negentien keer meer interactie met klant’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.