Twinkle | Digital Commerce

Picnic lanceert nieuwe app

2019-06-27
1000562
  • [nieuws]
  • 1:12

Picnic komt deze week met een nieuwe app waarmee het boodschappen doen sneller gaat. De online super voegt tevens duizend nieuwe producten toe aan het assortiment.

Medeoprichter Michiel Muller: ‘Klanten kunnen in de app aangeven welk product ze missen, dat geeft ons een goed beeld van wat mensen écht willen hebben. Producten waar geen vraag naar is, nemen dus ook geen ruimte in op het scherm.’

Vernieuwde navigatie

De navigatie in de app is vernieuwd en moet ervoor zorgen dat producten makkelijker te vinden zijn. Muller: ‘We hebben gekeken hoe onze klanten in de app door de virtuele winkel lopen. Net zoals in de traditionele winkel beginnen mensen bijvoorbeeld ook bij groente en fruit. Doordat we de structuur van de app hierop aangepast hebben, gaat het doen van de boodschappen 25 procent sneller en hoeven klanten minder vaak naar producten te zoeken.’ De nieuwe app is de afgelopen maanden uitgebreid getest door groepen klanten.

De nieuwe producten die Picnic verkoopt vallen voornamelijk in de categorieën vega, vlees, groente, fruit, tapas, delicatessen, wijnen, speciaalbier en kazen. Ook het aantal huishoudelijke artikelen en drogisterijproducten wordt uitgebreid. De nieuwe producten zijn in de categorie 'nieuw' in de app te vinden.

Nieuwe investering

Ook werd vandaag bekend dat Duitse supermarktketen Edeka het belang in Picnic Deutschland heeft verhoogd van 20 naar 35 procent. Dit meldt Deutsche Startups. Picnic startte in 2018 in Duitsland en levert naar eigen zeggen aan 35.000 Duitse klanten.