Twinkle | Digital Commerce

Target zet stevig in op subscription commerce

2017-11-11
563278
  • 1:11

Bij Target zijn steeds meer producten op abonnementsbasis te bestellen. Op dit moment kunnen al ruim vijftienhonderd artikelen op die manier worden gekocht. Target biedt abonnees permanent 5 procent korting op artikelen.


Tot voor kort konden webshoppers op Target.com alleen op een aantal babygerelateerde items een abonnement afsluiten. Inmiddels is het model terug te vinden in verschillende productcategorieën, waaronder huishoud- en schoonmaakproducten, artikelen in health & beauty en producten voor huisdieren.

Subscribe & Save
Target wil met de uitbreiding van subscription commerce services tegenwicht bieden aan het Subscribe & Save programma van Amazon, rapporteert Internet Retailer. Behalve van standaardkorting profiteren Target-abonnees net als Amazon-abonnees van free shipping en free returns. Bij Amazon is de korting overigens variabel en mede afhankelijk van het aantal abonnementen dat shoppers hebben lopen. De maximale korting bedraagt 15 procent.

Rivalen
Target en Amazon zitten elkaar regelmatig in de haren. Target bande in het voorjaar van 2012 Amazon-producten uit zijn schappen in de strijd tegen showrooming.Het retailbedrijf vroeg leveranciers om met in-store only producten te komen, maar het kwam een jaar geleden uiteindelijk met eigen oplossingen: Target stelde zijn prijzen structureel gelijk aan die van concurrenten en het lanceerde eigen online only labels.

Door samen te werken met Amazon haalde Procter & Gamble zich in het recentere verleden ook de woede van Target op de hals.