Twinkle | Digital Commerce

Jumbo slaat plank mis bij korting in webshop

2017-08-16
38272152
  • [nieuws]
  • 1:00

Jumbo-klanten die de afgelopen weken hun boodschappen online bestelden, liepen regelmatig korting mis die online bij artikelen vermeld staat. De supermarkt meldt dat door een technische fout in de webshop kortingen bij het afrekenen verdwenen.

Na een melding van een gedupeerde klant constateerde RTL Z dat de kortingen op de website inderdaad niet van het uiteindelijke bonnetje afgetrokken werden. Daarop nam Jumbo het probleem onder de loep en constateerde dat klanten al weken teveel betalen.

Technisch probleem

'Door een technisch probleem heeft deze fout zich de afgelopen twee weken sporadisch voorgedaan bij het invoeren van nieuwe promoties op de eerste dag van de weekaanbieding', verklaart Jumbo tegenover RTL Z. 'Inmiddels is het technische probleem in het online bestelproces helemaal verholpen.'

Doldwaze dagen

Het is deze zomer flink raak op het gebied van online prijsfouten. Recentelijk ging Carrefour ook de mist in met online kortingen; in dat geval werden die niet weggelaten, maar dubbel doorberekend. Leen Bakker stuntte iets teveel met hoogslapers, die tijdelijk 24 euro per stuk kostten.